Coördinator Uitgiftepunten

Coördinator Uitgiftepunten

  • Arnhem

Ben jij een organisatietalent met een hart voor anderen? Zorg jij er als vrijwilliger voor dat onze uitgiftepunten goed en correct gevuld zijn? Neem jij het op je om te zorgen dat er genoeg vrijwilligers klaarstaan in de uitgiftepunten om de voedselpakketten uit te delen? Als Coördinator Uitgiftepunten (UP’s) bij Voedselbank Arnhem speel je een cruciale rol in het opzetten en onderhouden van 14 uitgiftepunten, verspreid over ons werkgebied.

Doel van de functie

Het opzetten en in standhouden van 14 uitgiftepunten (UP’s).

Plaats in de organisatie

De Coördinator UP’s maakt als Bedrijfscoördinator deel uit van het Managementteam van de Voedselbank Arnhem.

Elk uitgiftepunt heeft een eigen uitgiftemanager die samen met de vrijwilligers de goederen ontvangt en uitreikt aan onze klanten.

De coördinator voert overleg met diverse disciplines die betrokken zijn bij het aanleveren van de pakketten aan onze klanten zoals aanmeldingen, transport en de afdeling pakket op het distributiecentrum.

Waar zorg jij voor:

Er zijn voldoende uitgiftepunten

  • De UP’s zijn zo uitgerust dat de voedselpakketten daadwerkelijk op afgesproken momenten geleverd en afgehaald kunnen worden.
  • Je onderhoudt contact (2 x per jaar) met de beheerders/eigenaren van de UP’s, die om niet ter beschikking zijn gesteld aan de VB-Arnhem.

De uitgiftepunten behandelen de voedselpakketten volgens voorschrift van de voedselbank

  • De aangeleverde pakketten zijn wekelijks binnen de afgesproken tijd geproportioneerd en vervolgens uitgedeeld aan de klanten
  • De gekoelde en ingevroren producten worden volgens voorschrift in koelboxen aangeleverd, ook moet de temperatuur worden gemeten en doorgegeven aan de afdeling Opslag
  • Niet afgehaalde pakketten worden voor sluitingstijd van het UP (soms) nog zoveel mogelijk verdeeld of de vrijwilliger weet hiervoor een goede bestemming. Niet opgehaalde pakketten worden met naam gemeld aan de afd. Aanmelding.

De lege verpakkingen worden op de uitgiftepunten conform voorschrift behandeld

De medewerkers uitgiftepunten krijgen duidelijke leiding

  • Je hebt de bemensing van elk UP afgestemd op de hoeveelheid te verwerken pakketten.
  • Je houdt overzicht wie in welke UP werkt en houdt dit bestand up-to-date.
  • Je bezoekt regelmatig op de uitgiftedag een aantal UP’s.
  • Vacatures die niet binnen de UP kunnen worden opgevuld, geef je door aan de Coördinator Vrijwilligers.

3.5 Specifieke taken

  • Je bewaakt dat het aantal klanten niet te groot wordt voor een UP.
  • Je houdt toezicht op de voedselveiligheid, inclusief voedsel dat niet via het Distributiecentrum is afgeleverd op een UP. Dit laatste is niet toegestaan zonder jouw toestemming.
  • Je ontvangt reacties (klachten) van afnemers en handelt die af.
  • Je begeleidt en adviseert over acties van derden die bij UP’s kunnen voorkomen (met name rond feestdagen)
  • Je overlegt regelmatig met de coördinatoren van de afdelingen Aanmelding, Transport, Opslag, Pakket en Vrijwilligers.

Wat vragen we van jou

  • Minimaal MBO-niveau.
  • Enige kennis van de Voedsel- en Warenwetgeving.
  • Ervaring met organiseren van logistieke stromen.
  • Ruime ervaring met het instrueren/aansturen en gemotiveerd houden van vrijwilligers.
  • Zelfstandigheid, nauwkeurigheid en verantwoordelijkheidsgevoel.
  • Tact, vasthoudendheid en goede sociale vaardigheden.
  • Bezit van eigen vervoer (auto) is noodzakelijk.

Wat krijg je er voor terug:

  • Een dynamische vrijwilligersfunctie in een betrokken team.
  • Ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling.
  • Flexibele arbeidsdagen en -tijden, in overleg vast te stellen. Reken op ongeveer 16 uur per week
  • Deelname aan reguliere Managementvergaderingen.

Interesse?

Met deze vrijwillige managementfunctie doe je allerlei goeds en niet alleen voor je cv. Interesse? Mail naar vacatures@voedselbankarnhem.nl, we zijn vast blij met jou!

Om te solliciteren op deze vacature stuur je je sollicitatie naar vacatures@voedselbankarnhem.nl

Dit vind je misschien ook leuk...